Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Dyżury przedstawicieli organizacji pacjentów w dniach 4-27 września

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 4 września 2018 15:21

Dyżury przedstawicieli organizacji pacjentów w dniach 4-27 września  - Obrazek nagłówka
Fot. Getty Images/iStockphoto
"Łączy nas pacjent” to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz przedstawicieli największych w Polsce organizacji pacjentów.


W ramach projektu, na bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta, specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika udzielają telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób. Dyżury odbywają się cyklicznie każdego miesiąca, począwszy od 6 marca br.

We wrześniu br. na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta będą dyżurować następujące organizacje:

4 września (wtorek) – 12:00 – 14:00 Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej

Zakres prowadzonych porad:
- psychoedukacja
- konsultacje z zakresu leczenia onkologicznego
6 września (czwartek) – 11:00 – 14:00 Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych

Zakres prowadzonych porad:
- udzielanie porad i przekazywanie informacji dotyczących organizacji procesu diagnostyki i leczenia pacjentów onkologicznych;
- pomoc i wsparcie pacjentów onkologicznych oraz ich bliskich;
- informowanie o możliwości uzyskania pomocy psychoonkologicznej.

10 września (poniedziałek) – 10:00 – 14:00 Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Chorych na padaczkę

Zakres prowadzonych porad:
- informowanie i edukowanie w zakresie opieki medycznej i terapii dzieci chorych na padaczkę;
- przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu

10 września (poniedziałek) – 16:00 – 17:30 Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborem alfa-1 antytrypsyny w Polsce

Zakres prowadzonych porad:
- informowanie o chorobie związanej z niedoborem antytrypsyny, diagnostyce, leczeniu, rokowaniach i profilaktyce.

11 września (wtorek) – 10:00 – 16:00 Unia Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę
dyżur w godzinach 10:00 – 14:00 Dagmara Samselska
14:00 – 16:00 Agnieszka Bartczak
- informowanie czym jest łuszczyca i łuszczycowe zapalenie stawów
- informowanie o prawach i obowiązkach osób chorujących na łuszczycę i ŁZS
- pomoc psychologiczna (głównie dla pacjentów z problemami dermatologicznymi - łuszczyca, atopowe zapalenia skóry, trądzik, pokrzywka, itd.).

12 września (środa) – 8:00 – 12:00 Fundacja STOMAlife

Zakres prowadzonych porad:
- poradnictwo w zakresie radzenia sobie ze stomią zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci;
- poradnictwo dla stomików i ich opiekunów oraz członków rodzin.

13 września (czwartek) – 10:00 – 12:00 Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego

Zakres prowadzonych porad:
- informacje o objawach, diagnostyce, sposobach leczenia i rehabilitacji osób ze stwardnieniem rozsianym;
- informacje o ośrodkach leczenia SM w Polsce;
- wsparcie osób ze stwardnieniem rozsianym, ich rodzin i bliskich.

14 września (piątek) – 13:00 – 16:00 Fundacja Urszuli Jaworskiej

Zakres prowadzonych porad:
- system dawstwa szpiku w Polsce i świecie.
- przeszczepy szpiku, metody pobierania komórek macierzystych od dawców. Zalety i zagrożenia tej metody leczenia.

Jak zostać dawcą szpiku.
- przeciwskazania do bycia dawcą (np. tatuaże, pobyt w więzieniu, choroby zakaźne itp.).
- aspekty prawne dawstwa szpiku.
- subkonta dla pacjentów. Zbieranie pieniędzy na leczenie.
-choroby nowotworowe w szczególności nowotwory krwi, metody leczenia (ogólnie), życie z chorobą, pomoc fundacji dla pacjentów.

18 września (wtorek) – 17:00 – 19:00 Stowarzyszenie Pomocy Psychologicznej SYNTONIA

Zakres prowadzonych porad:
- jak rozumieć zmiany w zachowaniu osób starszych;
- co robić gdy bliscy tracą pamięć;
- jak rozmawiać z osobami starszymi, w tym z osobami cierpiącymi na zaburzenia pamięci i choroby neurodegeneracyjne (ch. Alzheimera);
- jak podtrzymać sprawność umysłową i samodzielność podopiecznych;
- jak radzić sobie z emocjami, które towarzyszą opiece, zwłaszcza opiece nad osobą bliską.

19 września (środa) – 12:00 – 15:00 Fundacja Małgosi Braunek „BĄDŹ”

Zakres prowadzonych porad:
- integralne podejście do zdrowia - czym jest?
- na czym polega medycyna integralna?
- najważniejsze filary medycyny integralnej?
- jakie terapie możemy nazwać komplementarnymi?
- jak ważne jest stosowanie terapii komplementarnych w chorobie?
- polecane terapie komplementarne
- polecani specjaliści z zakresu metod i terapii komplementarnych
- polecane kliniki i placówki stosujące holistyczne, kompleksowe leczenie

19 września (środa) – 15:00 – 18:00 Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti

Zakres prowadzonych porad:
- informowanie czym jest NTM;
- popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia nietrzymania moczu;
- wsparcie dla osób z problemem nietrzymania moczu i ich rodzin.

21 września (piątek) – 13:00 – 16:00 Fundacja Urszuli Jaworskiej

Zakres prowadzonych porad:
- przekazywanie wiedzy związanej z zakażeniem HCV;
- informowanie o możliwościach leczenia i ścieżkach diagnostyki;
- informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia w organizacjach pacjentów.

27 września (wtorek) – 14:00 – 16:00 Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej

Zakres prowadzonych porad:
- psychoedukacja
- konsultacje z zakresu leczenia onkologicznego

Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na naszej stronie internetowej:

http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo

Wszystkie zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta 800-190-590, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.


Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej, ustanowionym w celu ochrony praw pacjentów. Przysługujące pacjentom prawa oraz tryb powoływania, odwoływania i kompetencje rzecznika określone zostały w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Od tego czasu nie funkcjonuje tzw. „Karta Praw Pacjenta”.

Katalog praw pacjenta określony w ww. ustawie obejmuje prawo pacjenta do: świadczeń zdrowotnych; informacji; zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych; tajemnicy informacji z związanych z pacjentem; wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych; poszanowania intymności i godności pacjenta; dokumentacji medycznej; zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza; poszanowania życia prywatnego i rodzinnego; opieki duszpasterskiej; przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

W dniu 27 października 2017 r. prezes Rady Ministrów Pani Beata Szydło, spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru, z dniem 30 października 2017 r. powołała na stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta Bartłomieja Łukasza Chmielowca. Pierwszym Rzecznikiem Praw Pacjenta była pani Krystyna Barbara Kozłowska (od 2 października 2009 r. do 27 października 2017 r.).

Do głównych zadań Rzecznika Praw Pacjenta należy ochrona praw zarówno indywidualnego pacjenta jak i zbiorowych praw pacjentów oraz podejmowanie działań w przypadkach ich naruszenia, występowanie do organów władzy publicznej w sprawach systemowych, rozwiązań poprawiających ochronę i egzekwowanie praw pacjentów, a także monitorowanie sytuacji przestrzegania praw pacjentów w systemie ochrony zdrowia.

Swoje zadania Rzecznik wykonuje przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta, którego siedziba mieści się przy ul. Młynarskiej 46 w Warszawie. Pracownicy biura na bieżąco przekazują osobom zainteresowanym informacje o prawach pacjenta, właściwych działaniach, jakie należy podjąć w określonej sytuacji oraz przysługujących środkach prawnych. Łatwo dostępną i niesformalizowaną formę kontaktu umożliwia ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta 800-190-590, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-20:00.

Pracownikami biura są także Rzecznicy Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, którzy swoją funkcję pełnią w niektórych szpitalach psychiatrycznych na terenie naszego kraju. Zostali oni powołani ustawą z dnia 1 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia psychicznego. Do zadań Rzeczników Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego należy ochrona praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w klinikach, szpitalach i oddziałach psychiatrycznych, sanatoriach dla osób z zaburzeniami psychicznymi a także podmiotach leczniczych sprawujących całodobową opiekę psychiatryczną lub odwykową. Ochrona ta realizowana jest zarówno poprzez pomoc pacjentom w dochodzeniu ich praw oraz wyjaśnianiu skarg i wniosków, jak również współpracę z ich rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym.

Źródło: Informacja prasowa

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także