Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Sytuacja w Domach Pomocy Społecznej – działania Rzecznika Praw Pacjenta

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 10 kwietnia 2020 13:24

Sytuacja w Domach Pomocy Społecznej – działania Rzecznika Praw Pacjenta - Obrazek nagłówka
Fot. MedExpress TV

W związku z obecną sytuacją epidemiczną Rzecznik Praw Pacjenta na bieżąco monitoruje sytuację w jakiej znajdują się pacjenci, seniorzy oraz wszystkie osoby potrzebujące pomocy.

Duże zaniepokojenie Rzecznika Praw Pacjenta, mimo że nie sprawuje bezpośredniego nadzoru nad placówkami pomocy społecznej, wzbudziła obecna sytuacja osób przebywających w domach pomocy społecznej, seniorów i osób z niepełnosprawnościami, mieszkających w innych placówkach stałego pobytu. Osoby te narażone są na zwiększone ryzyko zachorowania na COVID-19.

W celu weryfikacji rzeczywistego stanu pensjonariuszy, skontaktowano się ze wszystkimi podmiotami, u których zdiagnozowano pilną potrzebę pomocy. Dokonano weryfikacji, czy mieszkańcy nie są opuszczeni lub narażeni na niebezpieczeństwo z powodu ograniczonej liczby personelu lub jego braku. Oceniono też, czy podmioty świadczące usługi pensjonariuszom są w stanie sprostać aktualnej sytuacji związanej z epidemią (m.in. czy jest wystarczająca ilość lekarstw, środków ochronnych, personelu).

W podmiotach, w których została potwierdzona trudna sytuacja (17 podmiotów), podjęto bezpośrednie interwencje, w celu zorganizowania pomocy dla każdej z placówek. Wystąpiono do Wojewodów z prośbą o szczególne monitorowanie sytuacji związanej z epidemią SARS-CoV-2 w placówkach pomocy społecznej oraz skierowanie dodatkowego personelu medycznego w trybie ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. Skontaktowano się również właściwymi Stacjami Sanitarno-Epidemiologicznymi, z prośbą o objęcie szczególnym nadzorem tego typu placówek.

Wszystkim dyrektorom (kierownikom) placówek z którymi nawiązano kontakt pozostawiono bezpośredni kontakt do specjalnie wyznaczonych pracowników Rzecznika Praw Pacjenta, aby w razie zmiany sytuacji mogli przekazać aktualne potrzeby działań.

W razie potrzeby zgłoszenia trudnej sytuacji w poszczególnych placówkach, należy kontaktować się z infolinią pod nr 800 190 590.

Źródło: RPP

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.