Subskrybuj
Logo małeWyszukiwanie
banner

Czy zmęczony lekarz to dobry lekarz?

MedExpress Team

medexpress.pl

Opublikowano 29 stycznia 2024 10:00

Czy zmęczony lekarz to dobry lekarz? - Obrazek nagłówka
Kampania społeczna „Jestem lekarzem, jestem człowiekiem” ukazuje to, co na pierwszy rzut oka nie jest oczywiste w zawodzie lekarza. Biurokracja, ciągłe napięcie i stres, niedobory personelu, limity, kolejki. Niemoc wobec systemu. Wiele tych czynników ma negatywny wpływ na jakość relacji między lekarzem a pacjentem – większość lekarzy musi się z nimi mierzyć każdego dnia, a mimo to w oczach pacjenta pozostaje „żywą tarczą” systemowych niedomagań.

Inicjatywa Naczelnej i Okręgowych Izb Lekarskich pokazuje, że pacjent i lekarz są po tej samej stronie. Ma na celu przełamanie złych emocji i napięć między lekarzami a pacjentami w systemie ochrony zdrowia. Często pacjenci mają poczucie, że są niezaopiekowani i traktowani przedmiotowo, za co niekiedy winią lekarzy. Kampania ma za zadanie podkreślić, że zarówno lekarz, jak i pacjent, są ofiarami nieprawidłowo funkcjonującego systemu, który utrudnia budowanie i utrzymywanie dobrych relacji.

Samorząd lekarski dąży do zmiany tego stanu rzeczy poprzez edukację i promowanie świadomości społecznej. „Razem po zdrowie, razem po lepszy system" to kolejny etap kampanii, która ma zburzyć barykady złych emocji i stworzyć atmosferę wzajemnego szacunku i zrozumienia między lekarzami a pacjentami. Łączy ich wspólny cel – zdrowie.

W uwrażliwieniu pacjentów na trudności, z jakimi borykają się lekarze oraz zainspirowaniu ich do aktywnego udziału w dyskusji na temat poprawy systemu opieki zdrowotnej ma pomóc – podobnie, jak wcześniej – nowy spot w reżyserii Łukasza Palkowskiego, z Tomaszem Kotem w roli głównej. Pokazuje on, że lekarze są również ludźmi, którzy starają się jak najlepiej zadbać o zdrowie swoich pacjentów, ale czasami napotykają na ograniczenia systemowe. Lekarze nie są „bogami”, są specjalistami od leczenia, którym system powinien umożliwiać – a nie zakłócać – skuteczne wykonywanie zawodu.

Ambasadorami kampanii są m.in. prezesi Okręgowych Rad Lekarskich:

  • Leszek Buk, Lubelska Izba Lekarska w Lublinie oraz wiceprezes Dariusz Samborski
  • Michał Bulsa, Okręgowa Izba Lekarska w Szczecinie
  • Paweł Czekalski, Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi
  • Ewa Joniec, Okręgowa Izba Lekarska w Gorzowie Wlkp.
  • Wojciech Kaatz, Kujawsko-Pomorska Izba Lekarska w Toruniu
  • Krzysztof Kordel, Wielkopolska Izba Lekarska w Poznaniu
  • Jacek Kotuła, Okręgowa Izba Lekarska w Zielonej Górze
  • Katarzyna Krystosik-Łasecka, Okręgowa Izba Lekarska w Koszalinie
  • Dariusz Kutella, Okręgowa Izba Lekarska w Gdańsku
  • Anna Lella, Warmińsko-Mazurska Izba Lekarska w Olsztynie
  • Mariusz Malicki, Okręgowa Izba Lekarska w Częstochowie oraz wiceprezes Zbigniew Brzezin
  • Krzysztof Marchewka, Okręgowa Izba Lekarska w Rzeszowie
  • Ryszard Mońdziel, Okręgowa Izba Lekarska w Płocku
  • Marta Owczyńska, Okręgowa Izba Lekarska w Tarnowie
  • Piotr Pawliszak, Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie
  • Radosław Piwowarczyk, Beskidzka Izba Lekarska w Bielsku-Białej
  • Artur Płachta, Wojskowa Izba Lekarska
  • Jolanta Smerkowska-Mokrzycka, Okręgowa Izba Lekarska w Opolu
  • Robert Stępień, Okręgowa Izba Lekarska w Krakowie
  • Dorota Szyska-Skrobot, Świętokrzyskiej Izby Lekarskiej w Kielcach
  • Aleksandra Śremska, Bydgoska Izba Lekarska w Bydgoszczy
  • Tadeusz Urban, Śląska Izba Lekarska w Katowicach

Źródło: NIL

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także