Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Państwowe instytucje brylują w cyfrowym świecie

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 17 czerwca 2019 10:30

Państwowe instytucje brylują w cyfrowym świecie - Obrazek nagłówka
Pixabay
Serwisy internetowe publicznych podmiotów wcale nie są gorzej zaprojektowane niż ich prywatnych odpowiedników – wynika z badania Grant Thornton i studia EDISONDA. W kulturze i oświacie wręcz państwo wygrywa pod tym względem z prywatnym biznesem.

Firma audytorsko-doradcza Grant Thornton wspólnie ze studiem projektowo-badawczym EDISONDA (należącym do Grupy Grant Thornton) przebadała serwisy internetowe 25 państwowych usługodawców i porównała je z 25 analogicznymi serwisami usługodawców z sektora prywatnego. Firmy przeanalizowały je pod kątem 10 kryteriów, które pozwalają ocenić, na ile poprawnie z punktu widzenia tzw. user experience (funkcjonalności z punktu widzenia ostatecznego użytkownika; UX) te strony są zaprojektowane, np. na ile zrozumiały jest język dla odbiorcy, czy nazewnictwo podstron jest spójne, na ile łatwo użytkownikowi odnaleźć dane kontaktowe.

Z przeprowadzonych badań wynika, że serwisy państwowych ośrodków zdrowia są dosyć zróżnicowane – potrafią nie odbiegać od wysokiego poziomu prezentowanego przez prywatne ośrodki takie jak Medicover, czy Ars Medica lub zdecydowanie zaniżają poziom, jak szpital na Szaserów, którego strona główna może wprowadzić użytkowników w zagubienie. Najczęściej powtarzającym się problemem wśród państwowych, ale też i prywatnych stron www jest brak dostosowania do różnych urządzeń. Aż 4 z 10 stron miały problemy z wyświetleniem strony na urządzeniach mobilnych, a gdy to już się udało, często posiadały dużą ilość błędów, albo działała jedynie część z dostępnych podstron.

W zestawieniu zdecydowanie najgorzej wśród usługodawców państwowych wypadł sektor ochrony zdrowia. Badanie pokazuje, że serwisy w innych krajach są na podobnym poziomie, jak w Polsce. Zdecydowanie najlepiej wypadają francuskie ośrodki zdrowia – łącznie 420 pkt.

W ogólnej liczbie uzyskanych punktów to sektor publiczny wygrywa w badaniu z sektorem prywatnym – zdobył 2013 na 2500 możliwych do uzyskania punktów, czyli o 3 punkty więcej niż sektor publiczny. Można więc powiedzieć, że usługodawcy z obu grup – przynajmniej na wybranej do badania populacji – reprezentują bardzo zbliżony poziom użyteczności swoich serwisów internetowych.

Źródło: grantthornton.pl

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.